top of page
Templates - Dutch Social Academy (2).png

Voor ondernemers die niet van 9:00 tot 17:00 willen blijven werken!

Dé academy waarin jij wordt opgeleid tot

social media specialist

Werken waar en wanneer je wilt, voor wie je wilt en hoeveel je wilt. Dat is mogelijk als social media specialist!

 

Maar waar begin je en hoe pak je dat aan?!

MichelleEvent23-byLindaHastrich 78_edited.jpg

Maak jouw droom werkelijkheid

Stel je eens voor: je start je dag vanuit rust, met een fijne wandeling waarnaar je vervolgens een heerlijk kopje koffie drinkt. Rond 10 uur klap je jou laptop open en bekijk je jou agenda voor de dag. Een aantal klant afspraken en het creëren van content staan op de planning. Er is voldoende tijd en ruimte om een lange pauze te nemen en je dag vroeg te eindigen. Je kunt genieten van de dagelijkse dingen die voor jou belangrijk zijn.

 

Tijd doorbrengen met dierbaren, selfcare zoals massages en spa dagjes, maar ook met regelmaat op reis is je nieuwe standaard.

Leef je leven op je eigen voorwaarden!

Social media is vandaag de dag ontzettend belangrijk voor de online zichtbaarheid van een onderneming. Helaas zijn er nog te veel bedrijven die hier geen gebruik van maken en de kracht van social media onderschatten. De reden waarom bedrijven social media nog niet optimaal in zetten is veelal omdat ze de tijd er niet voor hebben.

Omdat er nog zoveel bedrijven zijn die hier geen gebruik van maken, liggen er voor jou onwijs veel kansen!

Het starten als social media manager is mega laagdrempelig en heeft veel voordelen. Je hebt geen hoge opstartkosten en je kunt werken waar en wanneer je maar wilt. 

       >> Jij bepaalt waar je werkt, of dit nou vanuit een zolderkamer bij je ouders is of vanaf het strand op Bali. It is all possible! <<

     >> Heb je overdag minder tijd om te werken omdat je tijd wilt door brengen met je gezin, je nog een studie volgt of omdat je aan het rondreizen bent? Als social media manager bepaal je zelf wanneer je werkt. <<

      >> Ben je het beu om een baas te hebben die bepaald wat je doet? Het voordeel van ondernemen is dat je zelf bepaalt met en voor wie je werkt. <<

Start before you're ready

Image by Gabrielle Henderson

Je bent klaar met eeuwig nadenken en piekeren. Jij wilt de regie in eigen handen hebben, je eigen baas zijn.

Als jij je hierin herkent, dan is het jouw moment. Jij bent klaar voor de volgende stap. Start before you're ready. Niet meer nadenken, maar gewoon doen.

 

Knopen doorhakken. Starten met je droom.

 

Jouw bedrijf op jouw voorwaarden, met hulp van iemand die het al eerder heeft gedaan en niet nog eindeloos zelf blijven proberen. Jij hebt behoefte aan gelijkgestemden waar je mee kunt sparren om je bedrijf te laten groeien.

"In de Dutch Social Academy vindt je de perfecte combinatie tussen de kennis die je nodigt hebt over social media, bedrijfsvoering, je mindset en motivatie!"

Schermafbeelding 2022-09-30 om 23.14.10.png

- Kaylee van de Veerdonk,
Eigenaresse Bureau95

Voordat ik startte met de Dutch Social Academy had ik nog geen enkel idee wat social media nou echt te bieden had voor mijn bedrijf. Ik kende het voornamelijk vanuit mijn persoonlijke account maar deed er nauwelijks iets mee.

Ik was nog erg zoekende in wat ik precies wilde doen. Door een kennismakingsgesprek met Eefje heb ik de keuze gemaakt om met volle enthousiasme te starten.

De Dutch Social Academy is een fijne en leerzame training. Eefje luistert goed naar de behoeftes van de leden en voegt regelmatig nieuwe kennis aan de Academy toe. 

Mijn grootste winst is dat ik nu weet hoe je social media succesvol kunt inzetten, voor zowel mijn eigen bedrijf als voor mijn opdrachtgevers. Ik ben door de academy en Eefje geïnspireerd en gemotiveerd en zit weer vol nieuwe ideeën die ik kan toepassen binnen mijn eigen bedrijf.

Er zit geen poespas omheen en je bent direct bij de kern van het verhaal. De Academy zit vol met handige tips en tricks die je meteen kan toepassen op je eigen socials. Door de filmpjes heb je ook gelijk een idee hoe je het zelf kan doen.

De Dutch Social Academy is een onwijs goede cursus voor startende ondernemers. Ik zou de Academy zeker aanbevelen als jij je graag wilt specialiseren in Social Media!​

Schermafbeelding 2022-10-08 om 15.33.26.png

- Josche Besems,
Eigenaresse SocialsAdventure

Al langere tijd speelde ik met de gedachte om voor mezelf te beginnen, maar met  wat? Toen ik met Eefje in contact kwam raakte ik enthousiast over Social Media Management. Hoe cool is dat dan;Social media beheren voor anderen!

 

Een top combinatie voor mij: Creatief en hulpverlenend, maar ook nog eens online kunnen werken, wat fijn!  Ik wist behalve de basiskennis nog niet veel over Social Media, en ben ontzettend blij met de informatie die Eefje mij geleerd heeft in de academy. 

 

Mijn groei is groot in dit aspect, maar ook mijn zelfontwikkeling is hiermee gegroeid. Een onwijs belangrijke combinatie en een tof proces. Inmiddels ben ik mijn bedrijf SocialsAdventure gestart en kan ik niet wachten om de informatie en kennis die ik tot me heb gekregen toe te gaan passen in de praktijk. 

 

Ik ben Eefje onwijs dankbaar dat ze dit heeft opgezet!

Schermafbeelding 2022-10-08 om 15.32.41.png

- Rianne van de Weerd,
StudioEMM_online_zichtbaarheid

Nadat ik mijn opleiding tot Virtual Asisstant had afgerond, merkte ik dat Social Media mijn aandacht trok en dat graag wilde aanbieden voor opdrachtgevers, alleen had ik geen idee waar te beginnen…

 

Ik kwam met Eefje in contact over de Dutch Social Academy, ondanks ik het spannend vond om de investering te maken heb ik toch besloten om gewoon het diepe in te springen. Het stuk Social Media bleef maar in mijn hoofd zitten en het werd steeds duidelijker dat ik Social Media Manager wilde worden. Ik besloot om gewoon te gaan starten en daar heb ik geen moment spijt van gehad! 

 

De Academy staat vol met waardevolle informatie en tips, veel meer dan ik had verwacht. 

 

Na mijn deelname en de 1-op-1 call met Eefje heb ik zo veel meer rust en duidelijkheid voor mezelf en mijn bedrijf gekregen. Dat had ik nooit bereikt zonder mijn lidmaatschap van de Dutch Social Academy. 

 

Waar ik vooraf dacht Virtual Assistant te willen worden die ook een beetje social media zou doen, heb ik in de DSA zoveel kennis opgedaan en vertrouwen in mezelf gekregen, dat ik het aandurf om mij volledig te richten op Social Media Management.

 

Als jij je wilt specialiseren in Social Media en praktische kennis wilt opdoen waar je gelijk mee aan de slag kan, dan MOET je bij  DSA zijn

Dit is de Dutch Social Academy

Je krijgt 6 maanden toegang tot de online leeromgeving. In de leeromgeving vindt je 10 modules over social media marketing en het opzetten van je eigen bedrijf binnen deze branche. De modules kun je op je eigen tempo volgen en afronden met een bijbehorende opdracht, om de opgedane kennis direct toe te passen in de praktijk. Weten is namelijk één ding, maar het toepassen is waar de uitdaging én de transformatie ligt.

2.png
1.png

De investering voor de Dutch Social Academy bedraagt €699,- exclusief BTW voor een lidmaatschap van 6 maanden.

Schermafbeelding 2022-08-22 om 21.06.44.png
Schermafbeelding 2022-11-08 om 10.50.50.png

Veel gestelde vragen

  • 3.1 Zo creëer je een sterke personal branding
    1. Maak een keuze en blijf bij je keuze Kies je huisstijl (kleur, lettertype font, vormen). Misschien heb je dit al verwerkt op je website, zorg er dan voor dat dit terugkomt op je social media kanalen. Let op: een valkuil kan zijn dat je over-enthousiast raakt. Je vindt alle kleuren en vormen mooi en wisselt te vaak af. Ga brainstormen en maak bewuste keuzes en houd je daar aan. 2. Wees persoonlijk en authentiek Het koopgedrag van mensen verandert. Men koopt omdat ze het je gunnen, overeenkomsten zien of zich vertrouwd voelen. Zeker omdat je als social media specialist veel concurrentie hebt, kun jij je onderscheiden door jezelf te zijn. Plaats dus geregeld foto’s van jezelf in je posts of op je stories. Laat wat ‘behind the scenes’ beelden zien of deel een persoonlijke update. Let er wel op dat je goed je grens bewaakt.
  • 3.2 Waarom je personal branding wel of niet toepast voor jouw onderneming
    De keuze om personal branding toe te passen kan afhangen van een aantal factoren. Waarom je wel personal branding toepast: - Je onderscheid jezelf van de concurrent doordat niemand is zoals jij bent; - Je bouwt een vertrouwensband op met je doelgroep waardoor ze eerder een aankoop zullen doen; - Mensen hebben meer gevoel bij je bedrijf en product/dienst omdat ze er een gezicht bij kunnen denken. Waarom je geen personal branding toepast: - Je stelt jezelf kwetsbaar op, dit kan spannend zijn; - Wanneer jouw bedrijf niet draait om jou als persoon, is personal branding niet van toegevoegde waarde; - Het werkt eerder nadelig dan voordelig. Voordat je hier een definitieve beslissing in neemt, is het van belang om te kijken hoe betrokken je zelf bent bij je bedrijf. Wil jij echt een social media agency oprichten met meerdere werknemers, dan ben jij zelf niet zo van belang. Wil jij jezelf aanbieden als freelance social media specialist, dan is het natuurlijk wel enorm belangrijk om persoonlijk te zijn.
  • 3.3 Wat niet te doen als je personal branding toepast
    Te vaak wisselen tussen je huisstijl, blijf bij je keuze dit creëert herkenning. te enthousiast raken. Plaats niet te vaak of te veel persoonlijke informatie. Zorg ervoor dat je een goede afwisseling hebt in je content. Kijk daarnaast altijd naar wat je deelt, is het ook daadwerkelijk interessant voor je doelgroep om dit te zien? Zorgt het voor herkenning? Deel je behind the scenes in je stories en content met toegevoegde waarde op je tijdlijn.
  • 3.4 Wat je wel kunt doen als je personal branding toepast
    Deel persoonlijke foto’s op je tijdlijn die met je bedrijf te maken hebben. Neem je volgers mee in een proces en stel vragen in je stories. Wat vinden ze wel en wat vinden ze niet waardevol? Personal Branding moet je bedrijf versterken. Denk hier goed over na en blijf consistent in je uitingen. Deel geregeld persoonlijke content die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf. Deel uitzonderlijk persoonlijke content die puur alleen betrekking hebben op herkenning bij jouw doelgroep.
  • Opdracht branding
    1. Creëer een duidelijke huisstijl: Huur een professioneel in die samen met jou gaat kijken naar je huisstijl. Heb je hier zelf zicht op? Dan kun je dit natuurlijk ook voor jezelf vastleggen. In Canva kun je bijvoorbeeld ontzettend veel ontwerpen maken. Zorg er in ieder geval voor dat je deze punten voor jouw onderneming vast legt: ​ - Tone of voice - Kleurenpallet: kies 2 tot 3 basis kleuren en 2 tot 3 opvallendere kleuren. - Font (lettertype): kies 3 verschillende fonts die jij gebruikt in je uitingen op social media. - Vormen: kies voor bijvoorbeeld vierkanten of ronden vormen. ​ 2. Toon jezelf Je creëert al gelijk een personal branding door jezelf in te zetten. Door de unieke combinatie van jouw ervaringen, kwaliteiten en expertise ontwikkel je jezelf als onderscheidend merk. Niemand anders heeft jou in zijn of haar organisatie, maak hier gebruik van!
nietgoed-600x405-1.png
bottom of page